Acasa » Stiri, noutati si articole » Articole » Mituri urbane despre carnea de peste
peste-somon-familisti.ro

Mituri urbane despre carnea de peste

1. Pestele este cel mai dietetic tip de carne

Carnea de peste poate fi slaba sau grasa si, prin urmare, nu toate speciile de peste furnizeaza carne asa-zis dietetica. Intr-adevar, pestele slab este inferior caloric carnii de pui, spre deosebire de pestele gras cum este tonul si somonul, care furnizeaza mai multe calorii decat carnea de pasare.

Pe de alta parte, crapul de Dunare sau pastravul de munte au un raport proteine/calorii ridicat, comparabil cu carnea de vanat.

2. Pestele nu mentine senzatia de satietate

In functie de cantitatea in care este consumat si alimentele cu care este asociat, pestele ofera sau nu o senzatie de satietate de lunga durata. In timp ce carnea de peste slab, consumata cu o salata verde, nu va alunga foamea pentru foarte mult timp, o portie de file de somon la gratar este suficient de bogata caloric astfel incat sa induca eficient senzatia de satietate.

3. Carnea de peste predispune la intoxicatia cu mercur

Riscul intoxicarii cu mercur a fost intens popularizat in ultimii ani, fiind vorba exclusiv de speciile de peste oceanic, ce traiesc in regiuni cu ape intens poluate. Pestele de apa dulce prezinta un risc considerabil mai mic de a fi contaminat cu substante nocive, insa nici nu este o sursa la fel de bogata de grasimi esentiale precum pestele oceanic.

In plus, cercetatorii spun ca nu exista inca dovezi care sa ateste faptul ca posibila concentratie de mercur regasita in unele soiuri de peste poate sa aduca prejudicii grave sanatatii.

O varianta mai sigura de consum este cea a carnii de peste din crescatorii de renume, care sa detina toate autorizatiile necesare de functionare.

4. Pestele gras creste nivelul colesterolului in corp

Acesta este un mit extrem de raspandit despre carnea de peste, iar adevarul este unul singur: nu carnea de peste in sine poate creste nivelul colesterolului rau in sange, ci doar cea preparata in mod gresit, prin prajire in alte grasimi nesanatoase.

Orice carne de peste gatita prin fierbere sau coacere isi pastreaza calitatile nutritive, fara sa afecteze sistemul cardiovascular ci chiar sa ajute la mentinerea sanatatii acestuia.

5. Toate tipurile de carne de peste imbunatatesc sanatatea inimii

Un mit complet fals. Singurele specii de peste care imbunatatesc sanatatea inimii prin consum (dupa o procesare corecta) sunt cele de peste oceanic gras, precum somonul, tonul sau pestele spada. Pestele de apa dulce, asa cum este somnul, nu furnizeaza altceva decat grasimi saturate, care cresc nivelul colesterolului rau si predispun la acumularea kilogramelor in plus.

6. Consumul de lapte, imediat dupa peste, provoaca tulburari stomacale

Unii oameni cred cu tarie ca laptele, consumat dupa o portie de peste, fie declanseaza diverse tulburari stomacale, fie determina aparitia de pete pe suprafata pielii. In realitate, nu exista nicio dovada stiintifica a reactiei negative dintre lapte si peste.

7. Pestele prajit este o alternativa sanatoasa pentru mancarurile grase

Pestele prajit poate sa contina chiar mai multe calorii decat o friptura de porc sau un hamburger! Singura modalitate prin care pestele poate fi prajit fara sa egaleze caloriile unui preparat de tip fast-food, de pilda, este sa fie preparat intr-o tigaie non-aderenta, in doar doua picaturi de ulei de masline si presarat cu un strat subtire de pesmet.

Text adaptat dupa safatulmedicului.ro.

Despre Alex

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *