Acasa » Stiri, noutati si articole » Stiri si noutati » Aproape 500 de copii au beneficiat de consiliere in cadrul campaniei nationale ”Fii prietenos, nu răutăcios!”

Aproape 500 de copii au beneficiat de consiliere in cadrul campaniei nationale ”Fii prietenos, nu răutăcios!”

Bucureşti, 12 mai 2015 – Asociaţia Telefonul Copilului şi Cartoon Network au încurajat copiii şi tinerii din România să spună stop fenomenului bullying, în cadrul campaniei “FII PRIETENOS, NU RAUTACIOS”.

Sub sloganul ”Fii prietenos, nu răutăcios!”, campania are ca obiectiv sensibilizarea și încurajarea copiilor de a lua măsuri împotriva hărțuirii și agresiunii de orice fel. Prin intermediul animațiilor, Cartoon Network îi încurajează pe copii să vorbească despre experiențele lor, să îi sprijine pe cei hărțuiți și să fie prietenoși cu toți ceilalți.

Conform bazei de date a Asociației Telefonul Copilului, începând cu 26 februarie 2015 până în prezent, pe segmentul gen din totalul cazurilor înregistrate în cadrul campaniei, 55,94% au fost sesizate de băieți, 41,65% de fete și doar 2,41% de părinți.

Raportat la grupa de vârstă, cei mai mulţi dintre băieţii apelanţi, respectiv 51,08% au fost preadolescenţi, urmaţi de băieţi din grupa de vârstă 6-9 ani (32,73%) şi adolescenţi (16,19%). În ceea ce priveşte fetele, categoria de vârstă 6 – 9 ani a sunat în cel mai mare procentaj (53,14%), urmată de preadolescente (35,75%) şi adolescente (11,11%).

Copiii au sesizat ca mediu al abuzurilor de tip bullying: şcoala în procentaj de 86,70%, spaţiul public în procentaj de 9,17% şi grădiniţa în procentaj de 4,13%.

72,43% dintre copiii preșcolari și școlari au discutat cu părinții despre abuzul de tip bullying manifestat asupra lor, însă doar 21,25% dintre părinți au ales să intervină. Copiii preadolescenți și adolescenți nu au discutat nici cu părinții, nici cu o altă persoană înainte de apelul la 116 111.

În ceea ce privește formele de bullying înregistrate, 63,30% dintre situații s-au referit la bullying fizic, 12,85% bullying verbal, 13,30% bulling emoțional și 10,55% bullying relațional. Forma de bullying fizic este asociată, în general, cu categoria de gen masculin, în timp ce forma de bullying verbal cu categoria de gen feminin. Dar, cei aproximativ 43% de preșcolari / școlari de vârstă mică (sub 10 ani) au sesizat numai cazuri de bullying fizic, ei fiind în imposibilitatea de a exprima sau manifesta celelalte tipuri de bullying.

Pe segmentul rural – urban au fost înregistrate în principal situații din mediul rural (50,70%), urmat de mediul urban (37,63%). Pentru 11,67%, apelanții au solicitat confidențialitate cu privire la mediul de proveniență. Mediul rural este o altă caracteristică a abuzului de tip bullying fizic.

Cele mai multe situații au fost înregsitrate din regiunea Muntenia (22,54%) urmată de Transilvania (18,91%), Moldova (17,51%), Oltenia (14,29%), București (9,05%), Banat (3,62%) și Dobrogea (3,02%). Copiii au solicitat confidențialitate privind regiunea din care provin în 11,06% dintre situații.

Cătălina Florea, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului, a concluzionat: “Campania a vorbit pe înţelesul tuturor despre fenomenul bullying, ceea ce a permis copiilor să recunoască mai uşor semnele acestui tip de abuz şi i-a determinat totodată să vorbească deschis la Telefonul Copilului, 116 111, despre toate trăirile lor. Teamă, frustare, blocaje emoționale, tristețe, singurătate, dar și așteptările copiilor legate de dorința de a-și face prieteni – in doar 2 luni, aproape 500 de cazuri de tip bullying au fost sesizate la 116 111, iar aproape 43% din apelanţi au fost preșcolari și școlari, ceea ce a reconfirmat declanşarea fenomenului bullying încă de la vârste mici. Ne bucurăm să avem un partener de nădejde precum Cartoon Network în lupta împotriva fenomenului bullying, împreună reuşind să facem paşi înainte în demersul propus.”

Hannes Heyelmann, Senior Vicepreședinte și Manager General Turner Broadcasting pentru Europa Centrală și de Est, s-a declarat bucuros de reacţia pozitivă pe care copiii din România au avut-o încă de la lansarea campaniei. “Suntem foarte încântaţi de parteneriatul pe care l-am avut atât cu Alex Velea, cât şi cu Asociaţia Telefonul Copilului în lupta comună împotriva bullying-ului”, a adăugat Heyelmann.

La rândul său, Alex Velea a spus: “Mă bucur să ştiu că şi eu am putut ajuta cu ceva. Fenomenul bullying este o problemă reală şi toţi copiii din România pot fi afectaţi. Cred că primul lucru pe care cei mici trebuie să îl facă într-o astfel de situaţie este să stea de vorbă cu o persoană apropiată, de încredere, şi să povestească prin ce trec. Îmi doresc mult ca astfel de iniţiative să devină o obişnuinţă”.

Despre Alex

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *